Легкий
Цікавий
Напружений
Драма
Нові (2023 - ...)
Старі (... - 2023)

Апокаліпсис наших днів (1979)

Apocalypse Now
IMDB 8.4 (9.2) Екшн Історичний Військовий
Капітан Віллард, фахівець з розслідування брудних справ, змучений віскі, спекою і виглядом з вікна готелю на проклятий Сайгон, відправляється крізь пекло В'єтнаму, по "річці часу" на пошуки полковника Курца, "зеленого берета", що відбився від зграї і проголосив себе богом камбоджійських дикунів.
?
?

Міст через річку Квай (1957)

The Bridge on the River Kwai
  IMDB 8.1 (9) Історичний Військовий
Фільм знято за романом П'єра Буля Захоплені в полон японцями британські солдати і їхній командир полковник Ніколсон змушені будувати залізничний міст через річку Квай у Бірмі. Незважаючи на лютий характер полковника Сайто, Ніколсон проявляє справжню мужність. Тим часом командування призначає групу коммандос для знищення цього стратегічно важливого об'єкта.
?
?

Загибель богів (1969)

The Damned
IMDB 7.4 (7.1) Історичний Військовий
Німеччина. 1933 рік. Утвердження нацизму показане на прикладі династії сталелеварних "королів": загибелі одних її представників, втечі інших та вивищення третіх...
?
?

Спартак (1960)

Spartacus
  IMDB 7.9 (8.7) Біографічний Історичний Військовий КДП >13
Екранізація одноіменного рамана Говарда Фаста про гладіатора Спартака, його кохану Варинію та марнославного римського патриція Красса. Нездоланне прагнення волі спонукає Спартака підняти легендарне повстання рабів, що стало важливою віхою світової історії.
?
?

Потоп (1974)

Potop
IMDB 7.7 (6.6) Про кохання Історичний Військовий
За романом Генріка Сенкевича. Епічна панорама, охоплює період польсько-шведської війни 1655-1660 рр.. На тлі історичних подій йде розповідь про долю молодого хорунжого Анджея Кмітіца, спершу знаменитого не стільки своєю військовою доблестю, скільки буйствами і розбоєм, а потім відзначився надзвичайною мужністю в битвах із загарбниками. Екранізація другого роману трилогії Сенкевича ("Вогнем і мечем", "Потоп", "Пан Володиєвський") . Що цікаво, Hoffman є режисером фільмів по всіх трьох романах, але хронологічно екранізація почалася з "Пан Володиєвський " (1968) , потім "Потоп", і "Вогнем і мечем " (1999).
?
?

Лоуренс Аравійський (1962)

Lawrence of Arabia
    IMDB 8.3 (9) Біографічний Історичний Військовий КДП
Фільм є розповіддю про події з життя офіцера британської розвідки Т. Е. Лоуренса, який працював у роки Першої світової Війни в Аравії в активній взаємодії з арабськими кочівниками і отримав з цієї причини прізвисько «Аравійський». Лоуренс активно увійшов до арабів, перейнявся їх духом і по суті очолив партизанську війну арабів проти Османської імперії (так звану «Війну в пустелі»). Сценарій заснований на книзі Лоуренса «Сім стовпів мудрості», а також на історичних дослідженнях біографів Лоуренса. Арґумент-кіно «Лоуренс Аравійський», Дейвід Лін У програмі з 2 на 3 грудня рівно опівночі – вікопомний епічний фільм знаменитого британського кінорежисера Дейвіда Ліна «Лоуренс Аравійський»/Lawrence Of Arabia (1962, Велика Британія – США) – надзвичайне, пам’ятне кіновидовище. Британський кіноінститут поставив його на третє місце серед сотні найвидатніших вітчизняних фільмів усіх часів. Це своєрідний фільм-пам’ятник, у якому йдеться про життя й пригоди офіцера британської розвідки Томаса Едварда Лоуренса, що він працював у Сирії та за часів Першої світової війни досяг об’єднання арабських племен проти турків і став леґендою свого часу. Лоуренс не тільки активно й тісно співпрацював, він дружив з арабами, перейнявся їхнім духом і фактично очолив арабську партизанську війну проти Османської імперії, так звану «Війну в пустелі». Про це – у фільмі Дейвіда Ліна. А також – про саму абсолютно незвичайну, харизматичну постать Лоуренса Аравійського. Власне, сценарій картини базується на автобіографічній книжці, на бестселері самого Томаса Едварда Лоуренса, що має назву «Сім стовпів мудрости»; ну, й також – на незалежних історичних дослідженнях його біографії. Багато в чому цей фільм став важливим і для подальшого поступу світового кіномистецтва. От, скажімо, Стівен Спілберґ і Мартін Скорсезі були такими палкими прихильниками творчости Ліна та особливо ж цієї його картини, що наполягли на реставрації та повторному випуску «Лоуренса Аравійського» в кінотеатральний прокат 1989 року. І, певне, цілком закономірно, що кінодослідники вбачають уплив цієї стрічки на фільми «Список Шиндлера», а також серію про пригоди Індіани Джонса того ж Спілберґа, а ще – на «Останню спокусу Христа» Скорсезі. Також «Лоуренс Аравійський» явив світові одного з найфеноменальніших акторів – Пітера О’Тула, це його дебют, виконання заголовної ролі. О’Тул – фантастичний! Він наповнив образ Лоуренса своєю дитячою безпосередністю й шаленим авантюризмом щирої й захопленої людини. Його погляд сповнений жаги пригод, його пластика – легка, майже летка, летюча. Кінофільм «Лоуренс Аравійський», окрім того, що зробив абсолютними зірками акторів Пітера О’Тула й Омара Шаріфа, котрий уперше в цій картині знімався поза рідним Єгиптом, фактично став вінцем кар’єри кінорежисера Дейвіда Ліна. Хоча фільмування було непростим – утім, певне, як і творення будь-якої епічної стрічки, де постановник як справжній полководець, має рухати масами людей і, сказати б, боротися за творення нового світу. Тим паче, що ув’язався до цього кінобою, знімати стрічку Лін розпочав, не маючи закінченого сценарію. Можливо й від того фільм часом дихає такою неймовірною свободою! Та, в кожнім разі, з Дейвідом Ліном міцно пов’язують уявлення про потужний епічний стиль у кінематографі. Послідовно, у програмі демонструватиметься сюжет про творчий шлях цього режисера. Насамкінець лишається зауважити, що «Лоуренс Аравійський» мав десять номінацій на «Оскара» й отримав сім заповітних статуеток. І, зрештою, процитую критичні відгуки чи, радше, вигуки на адресу фільму: «Блискучий приклад, на жаль, зниклого покоління епічного кіновиробництва», «Лоуренс Аравійський лишається одним із найбільш інтеліґентних, шляхетних і впливових воєнних епосів», «Фільм на всі часи», «Досі змушує перед ним схилятися і приголомшливо вражає»… (C) Арґумент-кіно Дейвід Лін, автор кіноканону Британський кінорежисер Дейвід Лін свою кінокар’єру розпочав як монтажер, досягши на цій ниві неабияких висот. Першу самостійну постанову режисер здійснив 1945 року, екранізувавши п’єсу британського драматурга Ноеля Коварда, який також став автором сценарію. Фільм розповідає про короткочасний, проте безперспективний роман між двома дорослими та одруженими людьми, які стрічаються щочетверга спочатку у вокзальному ресторанчику, а згодом і в інших місцях, аби поспілкуватися, поділитися спостереженнями та міркуваннями про навколишній світ. І, попри взаємні почуття, вони не можуть бути разом через низку суб’єктивних та об’єктивних причин. У цій камерній історії Лін вводить важливу для себе тему фатальної роз’єднаности людей між собою, яку важко пояснити якимись одними обставинами – внутрішніми чи зовнішніми. Своєрідний британський варіант «Анна Карєніної», хоча фільм закінчується не на трагічній, проте на дуже драматичній ноті. Наприкінці сорокових років ХХ століття Лін екранізує два романи Чарлза Діккенса – «Великі очікування» і «Пригоди Олівера Твіста», які здобувають славу еталонних екранізацій. І саме в цих стрічках остаточно формується режисерський стиль Дейвіда Ліна, який у подальшому навіть локальні любовні історії мірятиме епічними масштабами. В «Олівері Твісті» від самого початку режисер уміло співвідносить зовнішні обставини з окремою людською долею. Картина розпочинається із природного катаклізму, який водночас – ілюстрація внутрішнього стану героїні, проте важливий і сам по собі як прояв абсолютної стихії, певного нездоланного чинника, на який людина вплинути навряд чи зможе, проте весь час намагатиметься. І в цьому фільмі, окрім природної, він ще вводить і соціальну стихію, власне, кілька масових сцен, які існують за особливими, нікому не підвладними законами. І головний герой, маленький Олівер Твіст, стає тільки заручником такого плану стихій, іграшкою у їхніх руках. Відтак щасливий фінал із його порятунком читається як випадковість, як неймовірний збіг обставин. Першим правдиво леґендарним фільмом Дейвід Ліна стала екранізація роману Пітера Буля «Міст через річку Квай», дія якого відбувається 1943 року в японському таборі для військовополонених. У центрі оповіді – конфлікт британського полковника Ніколсона та японського коменданта табору полковник Сайто, який намагається змусити до фізичної праці британських офіцерів, тим самим порушуючи певні пункти Женевської угоди. Полковник Ніколсон відмовляється виконати вимоги Сайто, і на певний час опиняється у карцері, із якого, врешті-решт, виходить переможцем. Далі починається інша, не менш важлива частина історії, у якій полковник Ніколсон пропонує комендантові побудувати якісніший міст – за власним проектом, і у новому місці. І він пояснює своє рішення підлеглим тим, що міст насправді важливіший для британців, аніж для японців, мовляв, це тільки зміцнить військову дисципліну і дасть іще один привід пишатися своїми вчинками. Засліплений власним ентузіазмом, полковник Ніколсон забуває, що війна триває, і по інший бік лінії фронту його колеґи планують вчинити диверсію та підірвати міст через річку Квай у день його відкриття. Відтак запитання: «На чий бік стане полковник Ніколсон?» виявляється аж ніяк не риторичним у цій картині. Фільм отримав безліч кінематографічних нагород та встановив певний канон видовища, що воно тримається на зіткненні сильних характерів під час воєнних дій. Це також глибоко національне кіно, яке спирається на певний кодекс честі британського офіцера, який у картині протистоїть не тільки японському, але й американському уявленню про армію та поведінку військових власне на війні. Ще однією знаменитою картиною Ліна стала екранізація роману Боріса Пастернака «Доктор Живаґо», яка вийшла на екрани 1965 року. Перед нами знову епічна історія, проте цього разу – поневірянь російського поета та лікаря Юрія Живаґо, який пропускає через себе найдраматичніші події, що сталися у Росії першої третини ХХ століття. І тепер на перший план вийшли винятково зовнішні обставини, які повсякчас вирішують долю доктора Живаґо та його близьких. І окрім суто природних катаклізмів, на кшталт довгої холодної зими, важливу роль у цій історії відіграють катаклізми соціальні – Перша світова війна, згодом революція, а потім ще й громадянське протистояння. І бідному поетові Живаґо нічого не лишається, як тільки сподіватися, що його мине лиха доля. Лін знову зосереджує свою увагу на принципово цивільній, позбавленій героїзму поведінці, яка, хоч і на короткий час, проте здатна зберегти найкращі людські прояви. Свою останню стрічку Дейвід Лін зафільмував 1984 року, і це була ще одна екранізація, цього разу однойменного роману британського письменника Едварда Форстера «Поїздка в Індію». Дія картини точиться у двадцятих роках ХХ століття в Індії, де ще панують британці, проте невпинно росте протест проти їхнього перебування у країні. Сюди прибувають дві британки – місіс Мур та Адела Квестід, – аби подивитися на країну та влаштувати особисте життя однієї з них. Ідеться, власне, про Аделу, молоду жінку, яка переживає певну кризу, ймовірно, пов’язану із власною сексуальністю. Вона потрапляє до країни, де на перший плани виходить нічим не прихована та незвична для неї чуттєвість, яку вона сприймає вкрай агресивно. Після однієї із прогулянок до печер, Адела звинувачує місцевого лікаря Азіза у спробі її зґвалтувати. У цій картині людське непорозуміння доведене до міжкультурного та міжцивілізаційного конфлікту, який вбачається неподоланним. Режисер також оперує стихіями, цього разу поєднуючи природне із соціальним у неподільний клубок переживань молодої героїні. Рівно опівночі з 2 на 3 грудня у програмі АРҐУМЕНТІ-КІНО демонструватиметься «Лоуренс Аравійський» – зразково-показовий фільмі Дейвіда Ліна. Тут сфокусовані найголовніші його теми, що вони пов’язані, з одного боку, з історією ХХ століття, яка змінила долю багатьох країн та народів, а з іншого, з долею окремої людини, що намагалася якось розвернути цю історію в інший бік. Мабуть, «Лоуренс Аравійський» є одним із найпереконливіших художніх арґументів на користь популярної сьогодні тези про втрату людиною індивідуальної долі у ХХ столітті. Згідно з нею, після двох світових воєн, після соціальних та інших революцій окрема людина остаточно втратила хоч якесь значення, перетворившись тільки на паливо для історичних процесів. Життя полковника Лоуренса у зображені Дейвіда Ліна скидається на леґенду про останнього титана, який зумів обіграти Історію, проте не зумів надурити Фатум, який складається зі звичайної буденности, що та роз’їє буття повільно, проте невпинно, як іржа. (C) Арґумент-кіно Відео-сюжет
?
?

Даки (1966)

Dacii
IMDB 7.6 (6.2) Біографічний Історичний Військовий КДП >13
86 рік н.д. Рим розширює свої володіння. Держава даків, що росташована на схилах дунайських гір, — новая ціль Імперії. Імператор Доміціан прагне перетворити Дакію на провінцію Рима. Хоробрий та мужній народ на чолі з царем даків Децебалом готовий загинути за свою Батьківщину та свободу і не приймає умов загарбників...
?
?

Велика втеча (1963)

The Great Escape
IMDB 8.2 (9.1) Історичний Військовий
Американські, британські та канадські військовополонені здійснюють масову втечу з німецького концтабору під час Другої світової війни.
?
?

Мисливець на оленів (1978)

The Deer Hunter
IMDB 8.1 (9.1) Історичний Військовий
Майкл, Стівен та Нік - молоді робітники на фабриці у Пенсильванії. Майкл та Нік закохані у Лінду, яка, здається, жонглює обома хлопцями. Все змінилося, коли вони записалися до армії, щоб воювати у В'єтнамі. До відльоту, Стівен одружується із вагітною Анжелою і їхнє весілля стає прощальної вечіркою для хлопців. Через якийсь час, переживши жахи війни, троє друзів потрапляють у полон до В'єтконгівців. Вони опиняються у таборі для полонених, де вимушені грати у "російську рулетку" один проти одного. Друзям вдається втекти з табору, але їхні життя змінилися назавжди. Нік залишається у В'єтнамі, Майкл повертається до Лінди, а Стівен стає калікою, втративши ноги на війні. Натхненням для створення фільму послужив роман Еріх Марія Ремарка «Три товариші».
?
?

Пан Володийовський (1969)

Pan Wolodyjowski
IMDB 7.2 (5.7) Історичний Військовий Екранізація
Любов до жінки і вірність батьківщині - дві пристрасті головного героя цього фільму. Художній фільм «Пан Володиєвський» є екранізацією однойменного твору Генріка Сенкевича і заключною частиною відомої трилогії «Вогнем і мечем», «Потоп», «Пан Володиєвський». Фільм ілюструє славні сторінки польської історії, розповідаючи про боротьбу Польщі 1668 року зі турецькою навалою. На цьому історичному тлі розвиваються, наповнені переживаннями, пристрастями і трагічними подіями долі численних героїв.
?
?

Атака легкої кавалерії (1968)

The Charge of the Light Brigade
IMDB 6.6 (5.6) Історичний Військовий КДП >13
У Криму зійшлися в смертельному двобої кілька воюючих армій ... Сатирична антивоєнна драма про британську армію і про події, що передували Балаклавському бою - знаменитому епізоду Кримської війни 1854 року.
?
?

Чи горить Париж? (1966)

Paris brûle-t-il?
IMDB 6.8 (6) Історичний Військовий КДП >13
Гітлер віддає наказ генералу фон Гольтіцу стерти Париж з обличчя землі. Велике місто має бути заміновано і знищено. Стрімкий кидок бронетанкової дивізії генерала Леклерка і рішучість керівників опору, які організували Паризьке повстання, на чолі з майбутнім Прем'єр-міністром Франції Шабан-Дельмас, врятували місто і порушили варварські плани фашистів.
?
?

Міст надто далеко (1977)

A Bridge Too Far
IMDB 7.4 (8.1) Історичний Військовий КДП
У вересні 1944 року, після успішного вторгнення в Нормандію, союзники готують таємну операцію «Маркет Ґарден»: зухвалий план, покликаний швидко покласти кінець Другої Світової Війни шляхом повітряного нальоту на Німеччину і знищення всіх військових заводів Рейху. Проте, поєднання невдалої бойової тактики, помилкових розвід-даних, невдачі й поганої погоди призвело до катастрофи.
?
?

Битва за Арденни (1965)

Battle of the Bulge
IMDB 6.8 (6.9) Історичний Військовий
Зима 1944 рік, армія союзників готова вторгнутися в Німеччину ще до настання нового року. Для запобігання цьому, Гітлер наказує організувати контрнаступ через територію Франції і захопити велике портове місто Антверпен. "Битва за Арденни" показує цей конфлікт з боку американського офіцера розвідки, а також з боку німецького офіцера-танкіста.
?
?

Падіння Римської імперії (1964)

The Fall of the Roman Empire
IMDB 6.7 (6.5) Історичний Військовий
Правлінню імператора Марка Аврелія приходить кінець, вмираючи, він призначає своїм наступником не сина Комода, а полководця Гая Лівія, закоханого в його дочку. Саме через це Комод таки приходить до влади і ситуація в Римській імперії різко змінюється: руйнуються всі військові і політичні досягнення, племена варварів разом з ватажками колишніх імперських провінцій нападають на ослаблий Рим.
?
?

Ель Сід (1961)

El Cid
IMDB 7.2 (7.3) Екшн Про кохання Біографічний Історичний Військовий
Африканський емір Бен Юсеф, намагаючись завоювати Іспанію в 1080 році, стикається з великим воїном Родріго Діас де Бевара, відомим в історії як Ель Сід Володар. Він піднявся над релігійними чварами і об'єднав християн і маврів проти спільного ворога. Боротьба Ель Сіда із завойовниками стоїть у центрі картини, але не менш важливою сюжетною лінією є нелегка любов героя до Хімене, прекрасної дочки знатного графа. Цікаві факти про фільм Це одна з найбільш видовищних, розкішних історичних, костюмованих стрічок в історії кіно. Батальні сцени, турніри, поєдинки за масштабністю та якістю постановки ставлять картину в один ряд з такими фільмами, як «Спартак» і «Хоробре серце». Нагороди та номінації Оскар, 1962 рік Номінації (3): - Краща робота художника (кольорові фільми) - Краща пісня - «Love Theme from El Cid (The Falcon and the Dove)» - Кращий саундтрек для драматичних / комедійних картин Золотий глобус, 1962 рік Номінації (1): - Кращий режисер (Ентоні Манн)
?
?

Вихід (1960)

Exodus
IMDB 6.7 (6.6) Екшн Історичний Військовий
Екранізація роману Леона Уріса розповідає про створення і перші роки Ізраїлю, війну за незалежність, названу у всьому світі Палестинською. В оповіданні безліч персонажів. В центрі можна виділити дует Пола Ньюмана в ролі ізраїльського лідеру опору і Єви Марі Сент в ролі американської медсестри, не єврейки...
?
?

Хрестоносці (1960)

Black Cross
IMDB 6.9 (5.6) Про кохання Історичний Військовий
Фільм за мотивами одноіменного романа Генріха Сенкевича про боротьбу поляків проти лицарів Тевтонського ордену на рубежі XIV - XV століть, кульмінацією якої стала Грюнвальдська битва — битва, що відбулася під час «Великої війни» 1409—1411 років між військами держави Тевтонського ордену(Civitas Ordinis Theutonici) та об'єднаними військами Королівства Польського і Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського поблизу сіл Грюнвальд (тоді - Грюнефельде) і Танненберг - нині Стембарк (землі державиТевтонського ордену, нині територія Польщі) 15 липня 1410. Тевтонці планують експансію на східні землі. Король Ягайло та князь Мазовецький вдаються до дипломатичних перемовин з метою уникнути збройного протистояння. Тим часом тевтонці-хрестоносці вбивають дружину та викрадають дочку шляхтича Юранда...
?
?

Куба (1979)

Cuba
IMDB 5.6 (4.4) Про кохання Історичний Військовий
Колишнього офіцера британської армії Роберта Дейпса (Шон Коннері) наймає кубинський диктатор генерал Батіста у якості військового консультанта для боротьби з революціонерами Фіделя Кастро. Незабаром він розуміє, що момент упущено, і революціонери легко зламають опір неорганізованих урядових військ. Однак з від'їздом з Куби Дейпсу доводиться зачекати: тут опиняється колись кохана ним жінка.
?
?

Соломон і цариця Савська (1959)

Solomon and Sheba
IMDB 6.1 (5.1) Про кохання Історичний Військовий
Цей біблійний епос, поставлений режисером Кінгом Вайдером є кінематографічним осмисленням плотських гріхів і язичницьких колінопреклонінь. Картина, знята в Іспанії, відобразила подвиги незабутніх персонажів. Юл Бріннер уособлює тут сильного і ідеалістичного Соломона. А чуттєва Джина Лоллобриджида - чудова в ролі величної і спокусливою Цариці.
?
?
ЩЕ ФІЛЬМІВ