Легкий
Цікавий
Напружений
Драма
Нові (2023 - ...)
Старі (... - 2023)

Керрі (1976)

Carrie
IMDB 7.4 (8.5) Страшний Містика
Веснянкувата Керрі - об'єкт для насмішок з боку дівчаток з класу. У волейбол вона грає гірше за інших, зовсім не користується косметикою, її не помічають хлопці. Вихована побожною матір'ю, Керрі абсолютно не готова до життя в суспільстві. Прищі - це покарання господнє. Все навколо гріх. Хлопці - вони завжди біжать на кров. Шкіряться і пускають слину в передчутті цього ... Арґумент-кіно «Керрі», Брайян Де Пальма У програмі 6 березня о 01:05 – перша екранізація першого роману Стівена Кінґа, класика жанру горор, фільм послідовника Альфреда Гічкока режисера Брайяна Де Пальми – «Керрі»/ Carrie (1976, США). Соромлива, з різними комплексами, пуританськи вихована матір’ю, релігійною фанатичкою, випускниця коледжу на ім’я Керрі стає об’єктом злого жарту однокласників. В ображеній та скривдженій дівчині несподівано проявляються надприродні якості. І вона, охоплена жагою помсти, влаштовує в містечку справжнє пекло. Цей фільм цікавим чином поєднав у собі ґотичні жахи й ультрасучасну проблематику, від чого також виник прихований іронійний підтекст, що є не надто характерним для Брайяна Де Пальми, про кіногенію якого за кілька хвилин ітиметься у нашому спеціальному сюжеті. Варто наголосити на певних ключових моментах, важливих для сприйняття екранної історії «Керрі». Прикметно, що за Де Пальмою телекінетичні здібності головної героїні проявляються одночасно із першими сплавнями, місячними. Тому все це сприймається, як питомий жіночий акт. Тобто поряд з біологічними властивостями (скажімо, як уміння народжувати) Де Пальма приписує жінкам таємницю і силу, що їх годі збагнути стороннім, і що вони – дуже важливо! – мають неконтрольований характер. Образ Керрі ліпиться послідовно: вона, на відміну від сексуально свідомих однолітків, утілює тип дівчини-підлітка, що не усвідомлює еротики й чуттєвости, не користується косметикою і не стежить за модою. Тут важко не помітити аналогії до світу казок: Керрі – сучасна Попелюшка. Їй доводиться захищатися від злої матері (не мачухи, а рідної), а також від усіх своїх однокласниць, які ніби вособлюють зведених сестер. Ну хіба що гепі-ендом ця казка не закінчується. Власне, Де Пальма ставить казкову історію з ніг на голову, коли перетворює Керрі на постраждалу і винуватицю в одній особі. Таким чином, режисер та автор роману рішуче поривають із кліше героїні-жертви. Та попри це, глядач переймається симпатією до Керрі, що не останньою чергою завдячує проникливій грі Сіссі Спейсек, актрисі, яка була поза голлівудськими стандартами, – зовні екстравґантна, з великою внутрішньою силою та прихованою впертістю характеру. Насамкінець зауважу, що шал героїні у фіналі стрічки передається за допомоги вражаючих, як на той час, та й нині переконливих, спеціальних ефектів, що дозволило, наприклад, французьким кінопрокатникам характерно підкореґувати назву стрічки, а саме – «Керрі, бал диявола». Взагалі ж, фінал картини несе філософсько-моральне, коли не сказати – дещо моралізаторське, навантаження. Суть у тому, що неможливо позбавитися від суду пам’яті, від сорому за колись скоєне. Попри все інше, в цьому також прочитуються засвоєні режисером уроки відомого мораліста Альфреда Гічкока. В АРҐУМЕНТІ-КІНО трохи класичного екранного жаху, і не без моралі. (C) Арґумент-кіно Чиста сінефілія Брайяна Де Пальми Брайян Де Пальма прославився наприкінці сімдесятих років ХХ століття. Один з фундаторів «Нового Голлівуду», друг Мартіна Скорсезе, Де Пальма заявив про себе як справжній сінефіл. Він свідомо наслідував Альфреда Гічкока, і наліпка «маленький Гічкок» приклеїлася до нього на довгі роки. Зрештою, фільми Де Пальми часто поставали компіляціями кількох гічкоківських тем, серед яких найголовнішою була тема підглядання. Чимало героїв картин цього режисера – вуаєристи. Фільми Де Пальми не просто цитатні і часто побудовані, як розгорнуті стилізації, їхня кінематографічна природа підкреслюється суто формальними засобами. Режисер майстерно сповільнює або прискорює час (його знамениті сповільнені зйомки), демонструє одночасно кілька подій та точок зору на одну подію (леґендарні поліекрани), він по-справжньому членує та препарує реальність. І в цьому виявляється ніби сама суть кінематографа, який виступає правдивим інструментом пізнання. Одна з перших знаменитих картин Де Пальми прикметно називається «Одержимість», і в ній ідеться про багатія з Нового Орлеана Майкла Кортланда, в якого викрали дружину й доньку з метою викупу. Реакція чоловіка на події зрештою спричиняє смерть рідних йому людей, а сам він живе з почуттям вини довгий час. І через двадцять років у Флоренції мільйонер зустрічає дівчину, дуже схожу на свою покійну дружину. «Одержимість» – показова для Де Пальми картина. І не стільки гічкоківською тематикою, скільки несподіваним вивертом сюжету. Режисер конструює своєрідну часову петлю, до якої поміщає своїх героїв. І вся їхня одержимість зводиться до одержимости подіями минулого, які керують усім їхнім життям. Персонажам важливо повернутися до певної точки, аби переграти свої рішення. Водночас це дає їм змогу повторювати одне й те саме знову і знову, і все це дуже схоже на багаторазові перегляди улюбленого фільму. Таким чином кінематограф Де Пальми – це нескінченне сінефільське, вуаєристське відтворювання улюблених кінокартин. Проте підглядання має і свій темний бік. 1980 року Брайян Де Пальма фільмує стрічку «Зодягнений для вбивства», яка отримує скандальну славу через відверті еротичні епізоди та криваві цени убивств. Обурилися й нарікали представники різних суспільних груп, включаючи транссексуалів І через це довелося кореґувати монтаж. Проте найважливіше лишилося незмінним. Ідеться, зокрема, про вбивство у ліфті, яке показове не стільки через свої криваві подробиці, скільки через обмін поглядами вбивці та мимовільного свідка цих подій. Саме в цьому епізоді погляд свідка ніби перебирає на себе зло, вступає з ним у контакт і таким чином стає учасником подій. Власне, погляд цей і є поглядом кіноглядача, який не може бути невинним, бо виявляючи свою, здавалося б, природну людську цікавість, ми долучаємося до самих подій і по-своєму леґітимізуємо їх. Іншими словами, наша цікавість якщо не породжує зло, то дає йому відбутися. Саме так стається з героєм іншого фільму – «Тіло-двійник». Тут ідеться про актора-невдаху Джейка Скаллі, який страждає на клаустрофобію. Водночас він виявляє неймовірну цікавість до навколишнього світу. Підглядаючи за незнайомкою у вікні будинку навпроти, герой закохується в неї. Згодом, стрівши цю жінку на вулиці, переслідує її. І в цьому переслідуванні яскраво проявилася еротична, чуттєва складова його поведінки. Звісно, такі дії не можуть лишитися без наслідків. Джейк стає свідком брутального убивства жінки, а згодом розуміє, що його просто підставили, і що його непереборне тяжіння до підглядання тільки підштовнуло убивцю до рішучих дій. Фільмуючи свої психологічні трилери, Де Пальма цілком свідомий, що має справу з кінематографічною ілюзією. Саме йому належить афоризм: «Камера бреше увесь час, бреше двадцять чотири кадри на секунду». Цей вислів є полемічним стосовно іншого знаменитого афоризму, що належить Жанові-Люку Ґодару: «Кіно – це правда двадцять чотири кадри на секунду». Власне кінематографу Де Пальма присвячує «Прокол» – один зі своїх найкращих фільмів. У центрі оповіді – пригоди звукооператора Френка. Одного вечора, записуючи звуки для своєї фонотеки, той стає свідком нещасного випадку. Згодом, відтворючи події у студії, він розумає, що насправді сталося вбивство. Френк намагаєтся самостійно знайти відгадку. Понад те, він має за мету піймати вбивцю і розкрити змову. Знову ж таки, герой покладається на кінематографічні технології та власні фахові навички. І як усіх вуаєристів до нього, на Френка очікує цілком передбачувана поразка. Та він не просто втрачає надію на справедливість, він використовує передсмертний крик чергової жертви для озвучення сцени вбивства у черговому своєму фільмі. У цьому вчинку проявилася така собі чорна кінематографічна іронія та, водночас, погляд на світ справжнього сінефіла, для якого нічого на світі, окрім кіна, зрештою, не існує. В АРҐУМЕНТІ-КІНО 6 березня о 01:05 – стрічка Брайяна Де Пальми «Керрі», створена 1976 року. Ця картина принесла йому славу й відкрила дорогу до подальших експериментів та успіху. І багато в чому саме «Керрі» може вважатися квінтесенцією творчости Де Пальми. Саме тут він уперше використав кіноприйоми, які згодом продовжать своє життя в інших картинах. Сповільнений рух, поліекрани, форсоване насилля – усі ці елементи є по суті не стільки формою, скільки змістом картини, інтенсивним проявом сінефілії режисера, його любови до кінематографа як специфічного виду діяльности. Крім того, «Керрі» – це також трагічна історія підлітка, чиє життя було поміщене у штучне середовище. І ця ізоляція також схожа до ізоляції сінефіла, який раптом відкриває, що навколо нього існує незнайомий світ, у якому діють інші, і зовсім не ілюзорні правила гри. Де Пальмі вдається дуже точно передати спочатку сум’яття сінефіла, а згодом і його розчарування та лють. Звісно, картина містить і багато чого іншого, проте – це насамперед шедевр чистого кіна, якому для існування потрібна тільки наша увага та наша любов до підглядання. (C) Арґумент-кіно
?
?

Чужий (1979)

Alien
    IMDB 8.5 (9.4) Екшн Страшний Наукова фантастика Антиутопія
У далекому майбутньому вантажний космічний корабель, який повертається на Землю, перехоплює слабкий сигнал SOS з невідомої планети. Екіпаж вирішує виконати посадку і розібратися, що до чого. На планеті астронавти скрізь виявляють предмети, схожі на гігантські кокони або личинки. На жаль, вони навіть не здогадуються, що в цих коконах чекають свого часу огидні безжальні тварюки, сенс існування яких зведено до винищення всього живого...
?
?

Примарний екіпаж (1920)

Körkarlen
IMDB 8 (8) Страшний Фентезі
У переддень Нового року троє п'яниць згадують легенду. Згідно їй померлий останнім у поточному році, у разі якщо він багато грішив, буде управляти протягом усього року примарним екіпажем, який підвозить душі померлих. Один з цих п'яниць, Давід Хольм, помирає рівно опівночі...
?
?

М: Місто шукає вбивцю (1931)

M
IMDB 8.3 (8.9) Містика Кримінальний Нуар Детектив
Коли поліція не здатна впіймати вбивцю дітей, це завдання на себе бере кримінальний світ. В одному з міст Німеччини поліція збилася з ніг, намагаючись знайти маніяка, який убив кількох дівчаток. Виявлені докази не дають ключів до розгадки. Між тим вбивства тривають. Жителями міста поступово опановує параноя - вони готові вчинити самосуд над кожним, хто почне розмовляти з дитиною на вулиці, вони починають підозрювати своїх сусідів ... Поліція проводить регулярні, але безуспішні рейди злодійськими кублами. Злочинці, яких також лякає небувала жорстокість невловимого маніяка і дратує те, що через нього зросла активність поліції, вирішують самі зловити і знешкодити маніяка.
?
?

Вампір (1932)

Vampyr - Der Traum des Allan Grey
IMDB 7.4 (7.6) Страшний Містика Фентезі Артхаус
Подорожі - це завжди нові емоції та враження. Щоправда, місця варто вибирати ретельно, оскільки варто затриматися на незнайомій території, як можна дуже швидко стати жертвою незрозумілого... Любителю відкривати невідомі сторінки історії пощастило опинитися в старому замку. Але замість історичних цінностей перед ним поступово почали з'являтися страшні речі: так він встиг познайомитися з тінню людини, яка існує окремо від свого господаря. Ще помітив підозрілу особу з косою, а також став свідком своєї ж смерті! І це було тільки початком майбутнього жахіття...
?
?

Тридцять дев'ять сходинок (1935)

The 39 Steps
IMDB 7.6 (8.3) Смішний Містика Кримінальний Детектив
Канадець Річард Генні знайомиться в лондонському мюзик-холі з дівчиною, яку, за її словами, переслідують вбивці. Дозволивши їй залишитися у себе, Річард вплутується в небезпечну кримінальну гру і стає головним підозрюваним у вбивстві нової знайомої, що відбувається тієї ж ночі...
?
?

Дама зникає (1938)

The Lady Vanishes
IMDB 7.7 (8.3) Смішний Детектив
Дія фільму відбувається напередодні другої Світової Війни. У поїзді, що їде з Тіроля в Лондон, загадковим чином зникає немолода дама. Її попутниця починає розслідувати цю подію разом з молодою людиною. Поступово вони, разом з іншими пасажирами, виявляються втягнутими в шпигунську інтригу.
?
?

Ребекка (1940)

Rebecca
IMDB 8.1 (8.9) Містика Про кохання Кримінальний Нуар Детектив
Американський аристократ Де Вінтер несподівано одружується на простій скромній дівчині і привозить її у свій замок. Але в замку все нагадує про Ребеку - померлу першу дружину Де Вінтера. Таємниця смерті Ребеки не дає новій дружині спокою.
?
?

Громадянин Кейн (1941)

Citizen Kane
  IMDB 8.3 (9.1) Містика Детектив
Основою фільму є життєвий шлях медіа-магната Чарльза Фостера Кейна, який пройшов від ідеалістичного «служіння суспільству» до безжальної гонитви за владою. На початку фільму Кейн помирає у своєму величезному маєтку, стискаючи в руках кришталеву кулю й вимовляючи слова «трояндовий бутон» (англ. Rosebud). Молодому репортерові доручено написати нарис про таємниці минулого Кейна, про його шлях до слави й багатства. Він розкопує багато загадкового й кримінального, але таємниця останніх слів так і залишається нерозкритою для нього (глядачам ця таємниця відкривається наприкінці фільму). Історія життя Кейна розповідається, в основному, у ретроспективних епізодах.
?
?

Мальтійський сокіл (1941)

The Maltese Falcon
  IMDB 8 (8.8) Містика Кримінальний Нуар Детектив
Приватний детектив Сем Спейд починає смертельне полювання за таємничо зниклою безцінною статуеткою «мальтійського сокола». Ця реліквія прийшла в сучасний світ із глибини віків і символізує собою можливість управління людьми, народами, країнами. Людством, врешті-решт. Більш-менш підкованій людині відомо, що світом правлять секретні ордени та організації, а тому інтерес до цієї теми вічний і незаперечний.
?
?

Лаура (1944)

Laura
IMDB 7.9 (8.3) Містика Про кохання Кримінальний Нуар Детектив
У цьому класичному детективі мова піде про злочин на ґрунті пристрасті. Детектив МакФерсон веде розслідування вбивства красуні Лаури, яка, як з’ясувалося пізніше, виявилася живою - в її будинку з дробовик було застрелено іншу жінку, одягнену в її халат. Але хто ж хотів убити "воскреслу з мертвих" Лауру?
?
?

Великий сон (1946)

The Big Sleep
  IMDB 7.9 (8.5) Містика Кримінальний Нуар Екранізація Детектив
Хтось шантажує Кармен, розпутну молодшу дочку старого генерала Стернвуда, і той наймає приватного детектива Марлоу, щоб знайти і віднадити здирників. Тому ніяк не вдається виконати завдання - всіх підозрюваних по черзі вбивають. Старша дочка генерала Вівіан - пропонує свою допомогу Марлоу, але на чиєму вона боці? Таємнича, жорстка, непередбачувана і сексапільна красуня, вона постійно опиняється там, де не треба. Отримати від неї правдиву інформацію - все одно що пограбувати форт Нокс...
?
?

Мотузка (1948)

Rope
IMDB 7.9 (8.7) Кримінальний Детектив
Професор Руперт Кеделл читає лекції про надлюдину, і двоє його студентів, Брендон Шоу і Філліп Морган вирішили перевірити його теорії на практиці. Щоб розширити межі своїх можливостей, вони задушили однокурсника Кентлі, заховали його тіло в скриню, яку перетворили на стіл для гостей — батьків і нареченої убитого, з'являється і сам Кеделл. Шоу і Морган починають вести з гостями небезпечну гру...
?
?

Расьомон (1950)

Rashômon
IMDB 8.2 (9) Містика Кримінальний Детектив
Фільм знятий за мотивами психологічно-історичних новел Акутаґави Рюноске «Рашьомон» та «В чагарнику». Японія періоду Хей'ан. Йде злива. Під руїнами столичних воріт Расемон сидять, схиливши голови, подорожній монах та лісоруб. До руїн вбігає простолюдин. На його запитання вони починають розповідати йому дивну історію: горезвісний розбійник Таджьомару напав у лісі на дружину самурая і вбив її чоловіка. Проте в суді свідчення свідків не збігаються… Цікаві факти про фільм: - Фільм "Расемон" став першим японським фільмом, що був представлений широкій європейській та американській аудиторії. - Вважається, що саме завдяки цьому фільму в "Оскара" появилася ще одна категорія "Найкращий іноземний фільм". - Расемон - це ворота, які стояли на південних кінцях основних міських проспектів в древніх японських столицях Наре і Кіото. На протилежних північних кінцях цих проспектів стояли ворота Судзаку - парадний в'їзд в імператорську резиденцію. - В сцені біля воріт Расемон Куросава ніяк не міг добитися того, щоб дощ був видимим не тільки на передньому плані, але й у глибині, де він зливався із сірими декораціями. Через це у воду дощових машин додали чорнила, після чого дощ став контрастним. Чорнило можна побачити в останньому дублі: воно попало на обличчя лісоруба. - Для створення більш глибокого образу одного з персонажів Куросава сказав Тошіро Міфуне, щоб той запозичив пластику свого героя з дикої природи, наприклад, у лева. Після цього Міфуне виконував майже ту ж саму "левову" пластику у ще кількох фільмах. - Під час зйомок до Куросави підійшли люди, які були учасниками зйомок (в тому числі - актори), і, відкривши перед ним сценарій, запитали "що взагалі це все означає". Відповідь Куросави на це запитання увійшло в історію: він сказав, що цей фільм - відображення життя, а у життя не завжди є проста і зрозуміла суть. - Кілька років тому цей фільм був відреставрований і оцифрований японською компанією Kadokawa Pictures при підтримці Американської кіноакадемії. Прем'єрний показ відбувся 18 вересня 2008 року в Лос-Анджелесі в кінотеатрі Samuel Goldwyn Theater в рамках ретроспективи Куросави.
?
?

Асфальтові джунґлі (1950)

The Asphalt Jungle
IMDB 7.8 (8.1) Кримінальний Нуар
Знаменитий зламщик Док Ріденшнайдер виходить з в'язниці з готовим блискучим планом багатомільйонної крадіжки зі зломом. Він набирає групу професіоналів, а реалізувати товар планує через скупника краденого Еммеріха. Свої злочинні справи той успішно поєднує з охмуренням молоденької коханки, яка чекає від нього занадто багато. Для кожного в бригаді це пограбування мало стати межею, після якої почалося б нове, солодке життя. Спочатку все йде як по маслу, але трагічний збіг обставин змушує ґанґстерів боротися вже не за гроші, а за життя.
?
?

День, коли Земля зупинилась (1951)

The Day the Earth Stood Still
IMDB 7.8 (8.4) Наукова фантастика Катастрофа
У розпал холодної війни у Вашингтоні здійснює посадку літаюча тарілка: у ній прибувають посланник Клаату і його могутній робот Ґорт, делеговані федерацією планет, щоб донести важливу звістку народам Землі.
?
?

Незнайомці в потягу (1951)

Strangers on a Train
  IMDB 7.9 (8.7) Кримінальний Нуар
Зірка тенісу Ґай Гейнс випадково зустрічає у потягу таємничого незнайомця Бруно, що розповідає йому свою теорію ідеального вбивства "хрест-навхрест". Однак Ґай не здогадується, що має справу із психом, який рішуче налаштований втілити свій задум у життя.
?
?

Рівно опівдні (1952)

High Noon
IMDB 8 (8.7) Вестерн КДП
В місто повертається злочинець, що прагне помститися місцевому маршалу. Відклавши медовий місяць, маршал має зібрати добровольців, щоб заарештувати бандита та його посіпак. Він має годину, рівно опівдні, коли прибуде потяг...
?
?

У випадку вбивства телефонуйте "М" (1954)

Dial M for Murder
  IMDB 8.2 (9) Кримінальний Нуар КДП Детектив
Тоні Вендіс, колишній плейбой і зірка великого тенісу, живе за гроші своєї красуні-дружини Марго. Він зважується на злочин, коли дізнається, що може втратити її мільйони, оскільки Марго захопилася в американського автора детективних романів Марка Холлідея.Тоні складає план ідеального вбивства, знаходить надійного виконавця і організовує собі бездоганне алібі. Він передбачає все, крім незвичайної поведінки Марго і аналітичних здібностей Марка...
?
?

У порту (1954)

On the Waterfront
  IMDB 8.1 (8.9) Кримінальний
У центрі сюжету доля простого докера - Террі Меллоу, мучиться сумнівами і вирішального встати на шлях відновлення справедливості, після того як з'ясовується, що він працює на справжнього гангстера - корумпованого боса портових докерів Джоні Френдлі.
?
?
ЩЕ ФІЛЬМІВ